حملات آمریکا و اسرائیل برنامه غنیسازی سانتریفیوژی ایران را بهشدت نابود کرده، اما ذخایر اورانیوم و تجهیزات باقیمانده همچنان تهدید محسوب میشوند. زیرساختهای ساخت سلاح هستهای ایران نیز آسیب جدی دیده و زمان لازم برای تولید بمب افزایش یافته است. اسرائیل احتمالاً حتی در دوران آتشبس نیز به شناسایی و نابودی بقایای برنامه هستهای ادامه میدهد. هر توافق جدید با ایران باید بهطور کامل غنیسازی، ذخایر اورانیوم و ظرفیت ساخت سلاح را از بین ببرد و تحت نظارت آژانس اجرا شود.