انتشار عمومی متن توافق با آژانس شاید مهم به نظر برسد، اما مسئله اصلی چیز دیگری است؛ آیا ایران این توافق را بخشی از بازتعریف سیاست خارجیاش در سال دهم برجام میبیند یا فقط پاسخی فنی به یک پرسش مشخص از سوی آژانس است؟ اگر رویکرد دوم باشد، یعنی توافق صرفاً برای بستن یک پرونده فنی است، نه آغاز تغییر راهبردی، آنوقت محتوای توافق چندان اهمیتی ندارد و تأثیری واقعی بر مسیر آینده نخواهد داشت.