سرخط خبرها

انگلیس ضمن اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران، ادعای پایبندی به دیپلماسی را تکرار کرد

ایوت کوپر، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد ادعا کرد:‌ «برنامه هسته‌ای ایران مدت‌هاست که نگرانی جدی جامعه بین‌الملل است و تهدیدی مهم برای صلح و امنیت جهانی محسوب می‌شود».

وی بدون اشاره به اینکه کدام طرف مقصر اصلی شکست اجرای برجام است، ادعا کرد: «جامعه بین‌المللی بارها به ایران فرصت داده تا تضمین‌های معتبری درباره اهداف این برنامه ارائه کند، اما ایران بارها از این کار خودداری کرده است».

دیپلمات انگلیسی در ادامه با اشاره تدابیر جبرانی ایران در برجام، روایتی مخدوش از مذاکرات وین و گفت‌وگوهای غیرمستقیم اخیر میان ایران و آمریکا ارائه کرد و مدعی شد: «ما زمان و تلاش قابل توجهی را صرف حل این مسائل از طریق مذاکره کرده‌ایم. در ماه جولای به ایران آخرین فرصت داده شد تا از بازگشت تحریم‌ها جلوگیری کند، اما ایران حاضر به تعامل نشد».

وی سپس تأکید کرد: «ما همچنان مسیرهای دیپلماتیک و مذاکره را پیگیری می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم که به تعهدات خود پایبند باشد»./ گاردین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا