سرخط خبرها

پیشنهاد مسکو برای خارج‌کردن اورانیوم غنی‌شده مازاد از ایران ارائه شده است

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه از ارائه پیشنهادی به ایران، آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای انتقال اورانیوم غنی‌شده مازاد ایران به روسیه خبر داد و بیان داشت هدف آن حل نگرانی‌ها درباره انباشت اورانیوم غنی‌شده در ایران است. این پیشنهاد مورد توجه قرار گرفته اما جزئیات آن هنوز بررسی نشده است. همزمان، حملات اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران در خردادماه و مداخله آمریکا در این حملات، منجر به توقف مذاکرات غیرمستقیم تهران-واشنگتن شده و مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعلیق همکاری با آژانس، نشان‌دهنده افزایش تنش‌ها در این زمینه است. / نشریه لورینت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا