پاسخ ایران به تجاوز نظامی بعدی، ضربه محکمی به منافع آمریکا در منطقه خواهد بود
ام کی بهادراکومار، دیپلمات پیشین هندی، در مقالهای حمله آمریکا به ایران را دارای پیامدهای فاجعهبار برای سیاست خارجی و امنیتی هند دانست و آن را از منظر حقوق بینالملل غیرقابل توجیه خواند.
او با اشاره به رد یکجانبه برجام توسط آمریکا و نقش ترامپ در این بنبست، دستاورد عملیات اخیر علیه تأسیسات هستهای ایران را زیر سوال برد.
بهادراکومار طرح ترامپ برای ایجاد یک چارچوب منطقهای با پیوندهای اقتصادی بین ایران و اسرائیل را خیالپردازی توصیف کرد و تاکید کرد که عملیات «چکش نیمهشب» دیگر تکرارشدنی نیست. او با اشاره به مخالفت افکار عمومی آمریکا با جنگ مداخلهگرایانه، هشدار داد که ایران فریب نخواهد خورد و سلاحهای مخربتری برای جنگ بعدی در اختیار دارد. نویسنده با اشاره به تعلیق همکاری ایران با آژانس بینالمللی انرژی اتمی و احتمال خروج ایران از پیمان عدم اشاعه هستهای در صورت بازگشت تحریمها، تأکید کرد که حمله آمریکا و اسرائیل تفکر ساخت بمب اتمی در ایران را تقویت کرده است و اگر ایران تحت فشار به سمت ساخت بمب اتمی برود، دوران عدم اشاعه هستهای در غرب آسیا به پایان خواهد رسید. / نیو ایندیان اکسپرس



