مسائل مرتبط با برنامه هستهای ایران، از طریق دیپلماتیک حل میشود
الکسی لیخاچف، مدیرعامل روس اتم درباره آژانس بینالمللی انرژی اتمی گفت که کنفرانس عمومی این نهاد امسال «بسیار سیاسی» شده است.
مدیرعامل روس اتم در این خصوص ادامه داد: «رویدادهای غربآسیا عملاً هیچ فرصتی برای هیچیک از سخنرانان باقی نگذاشت تا نظرات خود را در مورد حملات تهاجم غیرقانونی و غیرمشروع آمریکا به ایران و برنامه هستهای این کشور ارزیابی و بیان کنند.
الکسی لیخاچف، درباره برنامه هستهای ایران اضافه کرد: «حل مسائل مرتبط با برنامه هستهای ایران فقط از طریق دیپلماتیک امکانپذیر است».
وی در ادامه افزود که مسکو از توافق روز نهم ماه سپتامبر بین ایران و آژانس بینالمللی انرژی اتمی در مورد بازگرداندن پادمانهای آژانس استقبال میکند.
این مقام روسیه خاطرنشان کرد: «روسیه آماده است تا از هر طریق ممکن در جستوجوی راهحلهای مذاکرهشده براساس قوانین بینالمللی و مطابق با ماده ۴ معاهده منع گسترش سلاحهای هستهای مشارکت کند»./ خبرگزاری تاس



