سرخط خبرها
چرا ایالات متحده برای مذاکره با ایران تقلا میکند؟
بنبست فعلی در دیپلماسی میان واشینگتن و تهران ریشه در فقدان اعتماد متقابل و تضاد عمیق در پیشفرضهای استراتژیک طرفین دارد. ایالات متحده با اتکا به مدلهای فشار حداکثری، در درک انگیزههای امنیتی ایران دچار سوءمحاسبه شده، در حالی که تهران نیز تغییرات ساختاری در سیاست داخلی آمریکا را به درستی ارزیابی نکرده است. این شکاف ادراکی باعث شده تا هرگونه ابتکار عمل دیپلماتیک به جای گشایش، به ابزاری برای امتیازگیری موقت تبدیل شود. تا زمانی که کانالهای ارتباطی پایدار و درک واقعبینانه از خطوط قرمز یکدیگر شکل نگیرد، تلاش برای مذاکره به نتایج ملموس منجر نخواهد شد. /واشینگتن پست



