درباره خروج اورانیوم با غنای بالا از کشور مذاکره نشده است
شبکه قطری الجزیره به نقل از یک مقام ایرانی اعلام کرد: «مذاکرات در حال بررسی تعهدات هستهای ما، تعهد واشنگتن به لغو تحریمها و همکاری اقتصادی است».
به گزارش الجزیره، این مقام ایرانی گفت: « موضوع خروج ذخایر اورانیوم غنیشده با خلوص بالای ایران در مذاکرات مورد بحث قرار نگرفته است».
وی افزود: «صحبت از واگذاری معادن و میادین نفتی به واشنگتن مطرح نشده و غیرمنطقی است».
این مسئول ایرانی اظهار داشت: «انتظار موفقیت صددرصد مذاکرات اشتباه است؛ باید واقعبین باشیم».
الجزیره به نقل از این مسئول ایرانی گفت: «تصمیم برای شروع مذاکرات با ما بود و ادامه آن با طرفهای مربوطه و مطابق با برنامههای پیشنهادی در حال هماهنگی است».
وی تأکید کرد: «مقابله با تهدیدات شامل افزایش سطح بازدارندگی است و نیروهای مسلح ما کاملاً آماده هستند، روند مذاکره جدا از آمادگی ما برای هرگونه تجاوز است و هرگونه رویارویی منافع واشنگتن در منطقه را هدف قرار خواهد داد».
وی گفت: «آمادگی ایران برای رویارویی نظامی موجب کاهش احتمال فریب دشمن تا حد صفر شده است». /الجزیره



