سرخط خبرها

درباره خروج اورانیوم با غنای بالا از کشور مذاکره نشده است

 شبکه قطری الجزیره به نقل از یک مقام ایرانی اعلام کرد: «مذاکرات در حال بررسی تعهدات هسته‌ای ما، تعهد واشنگتن به لغو تحریم‌ها و همکاری اقتصادی است».

به گزارش الجزیره، این مقام ایرانی گفت: « موضوع خروج ذخایر اورانیوم غنی‌شده با خلوص بالای ایران در مذاکرات مورد بحث قرار نگرفته است».

وی افزود: «صحبت از واگذاری معادن و میادین نفتی به واشنگتن مطرح نشده و غیرمنطقی است».

این مسئول ایرانی اظهار داشت: «انتظار موفقیت صددرصد مذاکرات اشتباه است؛ باید واقع‌بین باشیم».

الجزیره به نقل از این مسئول ایرانی گفت: «تصمیم برای شروع مذاکرات با ما بود و ادامه آن با طرف‌های مربوطه و مطابق با برنامه‌های پیشنهادی در حال هماهنگی است».

وی تأکید کرد: «مقابله با تهدیدات شامل افزایش سطح بازدارندگی است و نیروهای مسلح ما کاملاً آماده هستند، روند مذاکره جدا از آمادگی ما برای هرگونه تجاوز است و هرگونه رویارویی منافع واشنگتن در منطقه را هدف قرار خواهد داد».

وی گفت: «آمادگی ایران برای رویارویی نظامی موجب کاهش احتمال فریب دشمن تا حد صفر شده است». /الجزیره

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا