سرخط خبرها

اسرائیل مدعی بازداشت یک جاسوس جدید ایران شد

دستگاه امنیت داخلی اسرائیل مدعی بازداشت یک اسرائیلی به اتهام همکاری و ارتباط با نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران شد.  بر اساس بیانیه شاباک، فرد بازداشت‌شده متهم است که اقدام به جمع‌آوری اطلاعات محرمانه درباره یک مقام ارشد اسرائیلی کرده است.

شاباک همچنین تأکید کرد که این جاسوس در ازای اجرای مأموریت‌های محوله، که یکی از آن‌ها جمع‌آوری اطلاعات با هدف «آسیب زدن به امنیت اسرائیل» بوده، مبالغی را به عنوان دستمزد دریافت کرده است.

چند روز پیش رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که در جدیدترین ارزیابی شاباک، بر افزایش نگران‌کننده تمایل و داوطلبی اسرائیلی‌ها برای مشارکت در فعالیت‌های جاسوسی تأکید شده است. این افراد با انگیزه‌های متفاوت، خود به‌صورت فعال با عوامل اطلاعاتی ایران تماس می‌گیرند و آمادگی خود را برای انتقال اطلاعات اعلام می‌کنند.

به همین دلیل نخست‌وزیر اسرائیل، دستور آغاز روند حقوقی برای لغو تابعیت کلیه اسرائیلی‌هایی که برای ایران در جریان جنگ غزه، جاسوسی کرده‌اند را صادر کرده است. /یدیعوت آحارانوت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا