نماینده ترامپ گلایهمند از نئوکانهایی که خواهان جنگ با ایران هستند
به گزارش اطلس دیپلماسی، مقالهای با عنوان «نماینده ترامپ گلایهمند از نئوکانهایی که خواهان جنگ با ایران هستند» که بهقلم استاورولا پابست (Stavroula Pabst) در رسپانسیبل استیتکرافت (Responsible Statecraft) منتشر شده است، اشاره به نظرات استیو ویتکاف، نماینده ویژه رئیسجمهور آمریکا در امور خاورمیانه، دارد که در مصاحبهای با شبکه خبری «برتبارت» به انتقاد از کسانی که قصد دارند مذاکرات ترامپ را به نقطه اقدام نظامی بکشانند میپردازد و بر این تاکید میکند که این طیف نسبت به عواقب این رویکردشان بیتوجه هستند. او همچنین تاکید کرد که ترامپ به «صلح از طریق اعمال قدرت» اعتقاد دارد، اما این بدین معنا که دیپلماسی و مذاکره برای رسیدن به آتشبس و صلح پایدار بهترین گزینه است. در ادامه چکیده این مقاله را میخوانید.
استیو ویتکاف -نماینده ویژه رئیسجمهور آمریکا در امور خاورمیانه- در مصاحبهای با شبکه خبری «برتبارت»، افرادی را که در تلاشند تا مذاکرات ترامپ برای محدود کردن برنامه هستهای ایران را تضعیف کنند، مورد انتقاد قرار داد و گفت که این افراد تمایل به اقدام نظامی دارند و به عواقب آن توجهی ندارند. به گفته او، نئوکونها بر این باورند که جنگ تنها راه حل مشکلات است.
ویتکاف همچنین به این نکته اشاره کرد که ترامپ به «صلح از طریق اعمال قدرت» اعتقاد دارد؛ به این معنا که استفاده از خشونت و جنگ لزوما منافع برتر کشور را تامین نمیکند و بهترین راه برای رسیدن به آتشبسها و صلح پایدار، مذاکره و دیپلماسی است. او تاکید کرد که هدف ترامپ دستیابی به یک راهحل موفقیتآمیز است که منافع برتر ایالات متحده را تامین نماید.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که برخی از جمهوریخواهان در کنگره، بهویژه در مجلس نمایندگان و سنا، بهدنبال فشار برای برچیدن کامل برنامه هستهای ایران هستند. ویتکاف در این مصاحبه تلاش کرد تا بر رویکرد دیپلماسیمحور تاکید کند و گفت که حل منازعه با ایران از طریق گفتوگو، راهحلی دائمیتر از هر گزینه دیگری است. او معتقد است که اگر بتوان ایران را بهطور داوطلبانه از غنیسازی به سطحی که امکان تولید سلاح هستهای را نداشته باشد، سوق داد، این بهترین راه برای اطمینان از عدم دستیابی ایرانیها به سلاح هستهای خواهد بود. /منبع



