افشاگری «دقیق» یک خاخام درباره علت اصابت یک موشک ایران
«یهودا آریه دینر» خاخام مرکزی منطقه بنی براک و خاخام کنیسه «دِبری شیر» در تلآویو، مدعی شد دلیل اصابت یک ساختمان در محله «پردس کاتص» عدم رعایت قوانین شرعی یهودی بوده است.
به نوشته نشریه «کیکار هاشبات»، خاخام یهودا در جلسهای ضمن تأکید بر دقت الهی در حوادثی مانند انفجارها و اصابت موشکها، ماجرای مدرسهای در پردس کاتص را نقل کرد که مورد اصابت موشک قرار گرفته و به سخن خاخام نوح اشاره کرد: پایه این ساختمان حدود چهل سال پیش در روز شنبه (شبات) بنا نهاده شده بود. او علت آسیبپذیری ساختمان را بیحرمتی به روز شبات دانست و تصریح کرد که در همه امور، وقتی به قداست شبات بیتوجهی شود، هیچ نگهبانی الهی وجود ندارد و همه چیز دقیق و معنادار است. بر اساس باور سنتی یهودیان ارتدکس، شبات روز استراحت است و انجام کارهای روزمره مانند کارکردن، روشنکردن آتش، خرید و استفاده از وسایل نقلیه ممنوع است، اما یهودیان سکولار معمولاً به این اصول پایبند نیستند و در روز شنبه برخی فعالیتها را ادامه میدهند./ نشریه کیکار هاشبات



