سرخط خبرها
بهکارگیری «اول آمریکا» برای اجتناب از مخاطرات اخلاقی
اجرای دکترین «اول آمریکا» در سیاست خارجی مستلزم بازنگری در حمایتهای بیپایه از متحدانی است که حاضر به پذیرش مسئولیت امنیت خود نیستند. تداوم مداخلهگریهای هزینهبر، نوعی «مخاطره اخلاقی» ایجاد کرده که در آن کشورها با اتکا به منابع ایالات متحده، از اصلاحات داخلی یا تقویت بنیه دفاعی خود باز میمانند. تمرکز بر منافع ملی ایجاب میکند که واشینگتن تنها در مواردی ورود کند که تهدیدی مستقیم متوجه امنیت داخلی باشد. این راهبرد با قطع وابستگیهای غیرضروری، شرکای بینالمللی را مجبور به پاسخگویی بیشتر کرده و از هدررفت سرمایههای ملی در جنگهای بیپایان جلوگیری میکند. /تاونهال



