پشت پرده سفر السیسی به عربستان
روزنامه الاخبار گزارش داد سفر اخیر عبدالفتاح السیسی، رئیسجمهور مصر، به جده و دیدارش با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در ظاهر برای گفتوگو درباره تحولات نوار غزه و مسائل منطقهای و بینالمللی عنوان شد، اما منابع مصری هدف اصلی آن را تلاش برای کاهش اختلافات میان عربستان و امارات بر سر یمن و سایر پروندههای منطقهای دانستند.
بن سلمان بر «عذرخواهی عملی» ابوظبی اصرار دارد و آن را شرط ازسرگیری روابط نزدیک میداند. او تأکید کرده هر توافقی باید شامل تضمینهای روشن برای جلوگیری از تکرار اقدامات گذشته امارات علیه منافع ریاض باشد. همزمان، از ابوظبی خواسته برای اثبات حسن نیت خود در پروندههای یمن و سایر مسائل، گامهای عملی بردارد. منابع مصری اعلام کردهاند السیسی پیام عربستان را از طریق کانالهای مستقیم به امارات منتقل میکند و در کنار آن، ابتکار دیپلماتیک و امنیتی مشترکی از سوی بدر عبدالعاطی و حسن رشاد نیز دنبال میشود. /الاخبار



