ایران در مذاکرات سختگیر است
رئیسجمهوری آمریکا با تکرار ادعاها و تهدیدات خود علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: «دوست دارم ببینم آیا میتوانیم به توافق برسیم. آنها در رسیدن به توافق سختگیر بودهاند. فکر میکردم دفعه قبل به توافق میرسیم».
دونالد ترامپ که خود را رئیسجمهور صلح میداند، در جمع خبرنگاران بار دیگر تهدیدات خود را تکرار کرد و در حالیکه در میانه مذاکرات به تجاوز اسرائیل علیه ایران در تابستان امسال پیوست، تهران را به عدم اقدام متهم کرد.
ترامپ ادعا کرد: «از نظر تاریخی آنها چنین کاری نکردهاند. باید بگویم که آنها میخواهند مذاکره کنند، اما تا اینجا زیاد حرف زدهاند و اقدام عملی انجام ندادهاند».
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایران چه اقدامی می تواند انجام دهد، بار دیگر بر خواستههای واشنگتن تأکید کرد و گفت: «توافقی را به ما بدهند که باید همان بار اول میدادند. اگر توافق مناسب را به ما بدهند، ما آن کار را نخواهیم کرد». /رویترز



