چگونه میتوان ایران را بمباران کرد و جایزه صلح نوبل برد؟
رسانه فرانسوی در یادداشتی با پرداختن به اشتیاق زیاد و آشکار رئیسجمهور آمریکا برای دریافت جایزه صلح نوبل، این سوال را مطرح کرد که «آیا میتوان ایران را بمباران کرد و همچنان جایزه صلح نوبل را برد؟ اما ترامپ اینطور فکر میکند».
علاقه دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا برای دریافت جایزه صلح نوبل، حاصل ترکیبی از اشتیاق بیش از اندازه او برای کسب اعتبار بینالمللی، رقابت یک دههای با «باراک اوباما» و کمی فتنهانگیزی است.
ترامپ ادعا میکند که در طول تنها چند ماه حضور دوباره خود در کاخ سفید به چند درگیری پاپان داده است.
کارولین لویت، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز در ۳۱ جولای به خبرنگاران گفت که «برای اعطای جایزه صلح نوبل به رئیسجمهور ترامپ دیر هم شده است».
او مدعی شد که رئیسجمهور آمریکا از زمان بازگشتش به قدرت در روز ۲۰ ژانویه، به طور متوسط هر ماه یک توافق صلح یا آتشبس را میانجیگری کرده است.
این اظهارات، واکنشهای ناباورانه و کنایهآمیز مخالفان رهبر جمهوریخواه را برانگیخت./ فرانس۲۴



