صلحآمیزبودن غنیسازی ایران را قبول ندارم
دیوید لمی، وزیر خارجه انگلیس، در مصاحبه با گاردین بار دیگر با طرح ادعاهایی علیه ایران، این کشور را تهدیدی واقعی توصیف کرد و هدف از غنیسازی ۶۰ درصدی اورانیوم توسط ایران را زیر سؤال برد.
او با رد توضیحات تهران درباره استفاده دانشگاهی، ایران را به فریبکاری متهم ساخت و به تأسیس سایت فردو اشاره کرد.
لمی همچنین اعلام کرد که نگرانی تنها دستیابی ایران به سلاح هستهای نیست، بلکه تاثیر این موضوع بر رفتار دیگر کشورهای منطقه مهم است.
وی ضمن حمایت از افزایش فشار اروپا به ایران برای بازگرداندن تحریمهای سازمان ملل از طریق سازوکار اسنپبک، تأکید کرد که بهرغم تعهدات ناقص اروپا، لزوم جلوگیری از هستهایشدن ایران برای لندن اهمیت دارد. او همچنین با اشاره به برخی رویکردها درباره تغییر حکومت در ایران، تاکید نمود که تصمیمگیری درباره آینده کشور باید به مردم ایران واگذار شود و وظیفه لندن جلوگیری از تبدیل ایران به قدرت هستهای است./ گاردین



