سرخط خبرها

ریاض می‌خواهد نیروهای سوری در سویدا مستقر شوند

یک مقام آمریکایی به میدل‌ایست‌آی گفت: عربستان به واشنگتن گفته است که به‌رغم مخالفت‌های تل‌آویو، نیروهای امنیتی سوریه باید اجازه استقرار در جنوب ناآرام این کشور را داشته باشند.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت که شاهزاده فیصل‌بن‌فرحان آل‌سعود، وزیر امور خارجه عربستان، به مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که این پادشاهی از کنترل ارتش سوریه بر استان سویدا در جنوب سوریه حمایت می‌کند.

در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه ارائه کرده، آمده است که دو طرف «درباره مسائل امنیتی منطقه‌ای، از جمله تلاش‌ها برای پایان‌دادن به خشونت در سوریه، گفت‌وگو کردند.» این وزارتخانه جزئیات بیش‌تری ارائه نکرده است.

این مقام آمریکایی در مورد این تماس تلفنی توضیح داد و یک منبع دوم آشنا با دیپلماسی، به میدل‌ایست‌آی گفت که پادشاهی از حمله اسرائیل به سربازان سوری و دیکته‌کردن استقرار نظامی در دمشق «خشمگین» است./ میدل‌ایست‌آی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا