سرخط خبرها
تهدید از جانب ایران واقعی است
دیوید لمی، وزیر امور خارجه انگلیس در گفتوگو با گاردین اینگونه اظهارنظر کرده است که تهدید از جانب ایران واقعی است. مقامات ایرانی نمیتوانند برای من توضیح دهند، گفتوگوهای زیادی با آنها داشتهام که چرا به اورانیوم غنیشده ۶۰ درصد نیاز دارند. اگر فرضاً به تأسیسات اتمی ما در سلفیلد یا اورنکو در چشایر بروید، در آنجا چیزی بیش از ۶ درصد غنیسازی اورانیوم وجود ندارد.
لمی تصریح کرد که ایرانیها ادعا میکنند که غنیسازی برای استفاده دانشگاهی است، اما من این را قبول ندارم.
وزیر امور خارجه انگلیس در بخش دیگری از این گفتوگو میگوید: معتقدم بمباران سایتهای ایران توسط آمریکا برای سرنگونی حکومت ایران نبوده است. اگرچه من در مورد نیت اسرائیل با استدلالهای گوناگون مواجه بودهام.
لمی میگوید: «همه معتقدند که ایران نباید سلاح اتمی داشته باشد»./ گاردین



