توهین ترامپ عبور از خط قرمز بود
روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی نوشت که اسحاق هرتزوگ و اطرافیان او هنوز از سخنان ترامپ علیه او عصبانی هستند.
یک منبع نزدیک به هرتزوگ گفت که ترامپ با آن سخنان، «خطوط قرمز» را زیر پا گذاشته است.
دونالد ترامپ پنجشنبه هفته گذشته در کاخ سفید با تعریف و تمجید از بنیامین نتانیاهو، گفت که هرتزوگ باید «از خودش شرم کند» که دستور عفو نتانیاهو را صادر نکرده است.
ترامپ مدعی شد که عدم صدور عفو نتانیاهو «اقدامی ننگین» است و «مردم اسرائیل باید هرتزوگ را شرمنده کنند».
ترامپ پیشتر نیز چندین بار علناً خواستار عفو نتانیاهو از سوی هرتزوگ شده بود. در این راستا منابع نزدیک به هرتزوگ به یدیعوت احارانوت گفتند که او منتظر توضیح مستقیم از نتانیاهو است تا بداند آیا او از اظهارات تند ترامپ حمایت یا آن را تشویق کرده است یا خیر.
این منابع همچنین گفتند: «بین نقد سیاسی و توهین شخصی تفاوت وجود دارد، آنچه ترامپ بیان کرده فقط یک نظر شخصی نیست، بلکه به جایگاه نهاد ریاستجمهوری و حاکمیت اسرائیل خدشه وارد کرده است». /یدیعوت آحارانوت



