دو سایت هستهای ایران در حملات آمریکا «نابود» نشدهاند
آمریکا ارزیابی کرده است که تنها یکی از سه تأسیسات اصلی هستهای ایران در حملات ماه گذشته آمریکا بهطور کامل منهدم شده است؛ این موضوع را مقامات و منابع مطلع از ارزیابیهای جاری اعلام کردهاند. این ارزیابیها باعث شده است که بار دیگر پرسشهایی درباره ادعای دونالد ترامپ، مبنی بر اینکه برنامه هستهای تهران «کاملاً نابود شده» است، مطرح شود.
به گزارش واشنگتن پست، به گفته مقامات آمریکایی و یکی از دستیاران کنگره که در جریان گزارشهای ارائهشده به قانونگذاران قرار دارد، از میان سه تأسیسات مورد هدف در عملیات پنتاگون، نتایج مربوط به خسارات وارده به سایت فردو از همه آشکارتر قابل ارزیابی بوده است.
در حال حاضر، تحلیلهایی درباره میزان خسارت وارده به دو سایت دیگر، نطنز و اصفهان، در جریان است؛ اما یک مقام آمریکایی آگاه از ارزیابیهای اطلاعاتی گفته است که شواهد کنونی نشان میدهند این دو سایت بهطور کامل از کار نیفتادهاند./ واشنگتن پست



