سرخط خبرها

درباره عادی‌سازی روابط، توپ در زمین عربستان است

«شارین هاسکل»، معاون وزیر خارجه اسرائیل در مصاحبه‌ای با روزنامه جروزالم پست اعلام کرد عربستان باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد به کشورهای عربی بپیوندد که روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کردند یا می‌خواهد در جبهه مسئله فلسطین باقی بماند.

وی گفت که «ریاض پیشنهاد کشور فلسطینی که بارها به آن ارائه شده است، اجرا نکرده است».

شارین هاسکل تأکید کرد که «دغدغه عربستانی‌ها حاکمیت فلسطین نیست؛ بلکه نابودی اسرائیل است».

وی از عربستان خواست تا راه مصر، اردن، امارات و بحرین که این گزینه را تا به الان اتخاذ کرده‌اند، دنبال کند. این مقام صهیونیست در پاسخ به سوالی در مورد امکان عادی‌سازی بدون به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطینی گفت: من واقعاً معتقدم که این مسئله ممکن است. وی همچنین نشست‌های سران همانند نشستی که قرار است به ریاست فرانسه و عربستان در مورد فلسطین برگزار شود را محکوم کرد و گفت که این نشست‌ها صرفاً یک تبلیغ خالی است که به‌جای حل نزاع، فقط حماس را تشویق می‌کند./ جروزالم ‌پست

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا