سرخط خبرها

چرا ترامپ اصرار دارد که «به‌تنهایی» با ایران مذاکره کند؟

ورود به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و آمریکا با تناقض‌ها و موانع جدی همراه است؛ اگرچه در ظاهر هر دو طرف تمایل خود به گفت‌وگو را اعلام می‌کنند، اما اقدامات عملی‌ای صورت نمی‌گیرد.

هر هفته بیانیه‌هایی درباره احتمال برگزاری مذاکرات از واشنگتن منتشر می‌شود، اما رئیس‌جمهور آمریکا به دو پیشنهاد اروپایی درباره آغاز مذاکرات جدید با ایران پاسخی نداده است. این پیشنهادها شامل برگزاری مذاکرات رسمی با حضور سه کشور اروپایی و نقش‌آفرینی آن‌ها به‌عنوان میانجی بود، اما ترامپ هردو را نادیده گرفت.

منابع دیپلماتیک دلیل این اقدام را تمایل ترامپ به مدیریت [این] پرونده بدون دخالت دیگران اعلام کردند. هم‌زمان اروپا به دلیل مخالفت احتمالی با حضور روسیه یا سایر قدرت‌ها، قادر به ایفای نقشی فعال نیست. کارشناسان معتقدند ایران حضور اروپا را به کاهش فشارها و حل اختلافات کمک‌کننده می‌داند، اما ترامپ توافق پیشین را ناکافی می‌داند. در این فضای مبهم، اسرائیل منتظر فرصت حمله به ایران است و تهران نیز بر دیپلماسی و گفت‌وگوی سازنده و متعادل با اروپا تأکید دارد./ ارم‌نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا