سرخط خبرها

برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران باید برچیده شود

به گزارش رویترز، کریس رایت، وزیر انرژی آمریکا در کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران باید «کاملاً برچیده شود».

آمریکا و اسرائیل در ماه ژوئن، با این بهانه که ایران بیش از حد به توانایی تولید سلاح هسته‌ای نزدیک شده است، تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم ایران را بمباران کردند، اگرچه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که تأسیسات هسته‌ای ایران را بازرسی می‌کند، اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای معتبر از یک برنامه هماهنگ تسلیحاتی از سوی ایران در دست ندارد.

رایت در سخنرانی خود در جلسه همه کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «اگر به اندازه کافی روشن نبود، من موضع آمریکا در مورد ایران را دوباره بیان می‌کنم. مسیر سلاح‌های هسته‌ای ایران، از جمله تمام قابلیت‌های غنی‌سازی اورانیوم و بازفرآوری پلوتونیوم باید کاملاً برچیده شود»./ رویترز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا